استحاله ...

 

     

       " مریم "  دل ...

 

             که آبستن پاره ای از خدا بود ...

 

                             سرش را در مذبح هوس داد  ...

 

                                                          " ریم "  دل شد  و ...

 

                                                                          تمام شیطان را زائید ...

                                                                                                                     

                                                                                                                   

                                                                                                                   

       ریم ( به کسر ر، سکون یاء ) :  کثافت

.

/ 7 نظر / 4 بازدید
سپیده

خوندن نوشته های شما ، شبیه گوش دادن به موسیقی ٍ تا نوعی ممارست ذهنی ، روح آدم رو غلغلک میده ... نوشته هاتونو دوست دارم

شهرام پیام

سلام تمام نوشته های این صفحه رو خوندم و یکجا می خوام بابتشون ازتون تشکر کنم هرچند باید برای هر پست صدها تشکر نوشت و یا بیشتر. کاش نوشته هاتون رو بصورت کتاب دربیارید. فکر نمی کنید وبلاگ برای این جور نوشته ها جای ناامن و نامناسب است؟. هرچند در دسترس همه هست!!

سوما

سلام چه شکاف زیبایی به این شعر داده بودین در عین کوتاهی چند جا اوج و فرود داشت واقعا لذت بردم... با اجازه تون این شعر رو برای خودم نوشتم

رضا حبیبی

سلام آقا فرشید گرامی چند بار اومد ببینم پست جدید گذاشتید یا نه نمیخواستم در مورد این پست چیزی بگم ولی جسارت منو بپذیرید که اصلآ حسی خوبی به این پست و کلام و کلیتش نداشتم و در عجبم که خوانندگان جدای از اینکه مفهوم و کلام را متوجه بشن یکسره دنبال تعریف و تمجیدند و فکر میکنند حتی اگر نویسنده در شعر یا کلامش بگوید کسالت دارم یا روزگار خوب نیست باید بگویند "به به" عجب! جدایی از این پست و دلخوریم از بابت خوندنش دوستتون دارم

سوما

در جواب آقای حبیبی میتونم بگم به نظر من این شعر به خاطر مفهوم و کلامشه که زیباست شیطانی بودن یکی از ابعاد وجودی انسان انکارناپذیره و وقتی کسی به توصیف این بعد به این زیبایی بپردازه و اقرار کنه موجب لذت خواننده میشه نه موجب دلخوری ... در ضمن نشانی از کسالت یا بدی روزگار در این شعر نبوده و نیست البته باز هم به نظر من...

سپیده

متاسفانه من چون خواننده وب جنای حبیبی نیستم الزاما همیجا جواب ایشون رو که مستقیما من رو هم خطاب قرار دادند میدهم جناب حبیبی عزیز در این وب هیچ نوع نظریه ی فلسفی به ما ارائه نشده که ما بخوایم بپذیرم یا رد کنیم ،هیچ ضرورتی هم نداره که خواننده از اونها پیروی کنه یا به اونها ایمان بیاره در حقیقت جناب امیدوار به ابعاد شخصیتی انسان هم از بعد انسانی نگاه میکنه هم از بعد حیوانی و بیان این حقیقت در واژه های بکار گرفته ی ایشون کاملا هویداست و برای شخص من ، بیشتر تاثیر این واژه ها مورد نظره و خود واژه هایی که ایشون بکار می گیرند خیلی دارای اهمیت نیست ،و من فکر میکنم برای درک بیشتر یک واژه و راه نفوذ پیدا کردن به اون ،تجزیه تحلیل و بحث و مناظره نیاز نیست فقط باید با اونها همسو شد درشون رخنه کرد تا به معانی عمیق اونها پی برد آقای حبیبی گرامی ،نمیشه منکر بعد شیطانی وجود انسان شد در حالی که ذهن انسان پیوسته بین ایندو (شیطانی و روحانی ) در حرکته .

رضا حبیبی

با احترام به هیچکده و آقای امیدوار دوست عزیزم سپیده و سوما خانوم در قدرت کلام, لطافت اندیشه و صراحت بی بدیل فرشید عزیز هیچ شکی نیست ولی! اگه قرار باشه ابعاد بدون انکار شیطانی انسان در واژه های پاک و ابعاد مریم نمای زلال و پاکی رخنه کنه کدام واژه دیگه میتونه ابعاد قدیسه و باکره بودن رو توصیف کنه من فکر نمیکنم برای نشان دادن صورت شیطانی از واژه های روحانی (به معنای واقعی کلمه) بشه هزینه کرد. در ضمن منظورم از کسالت و ... مثال بود سوما خانوم